loading...

خوره ي فيلم

آنلاين بدون سانسور و احتصاصي و رايگان اختاپوس ببينيد.

بازدید : 311
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هاشمي رفسنجاني در مستند اختاپوس | فيلم گردي

اين مستند به كارگرداني مهدي انصاري است و جديدترين اثر مركز مستند سوره با همكاري انديشكده يقين است كه به بررسي موضوع مافياي صنعت خودرو از ابتداي انقلاب تا امروز مي‌پردازد.

مستند اختاپوس به موضوع مافياي صنعت خودروسازي در ايران و نقش تعدادي از اعضاي اصلي اين مافيا پرداخته است.

بخشي از مستند به خصوصي‌سازي در صنايع ايران پرداخته شده و گريزي به مسئله هپكو، آذرآب، نيشكر هفت‌تپه، كشت و صنعت مغان دارد.

نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي در اين آيين گفت: سهمي كه صنعت خودرو از توليد ناخالص داخلي به خود اختصاص داده است، سهمي معادل 3.5 تا 4 درصد است و از مجموع ارزش بخش صنعت 18 تا 20 درصد به خودروسازي تعلق دارد.

علي‌اكبر كريمي افزود: اين صنعت بعد از صنعت نفت و پتروشيمي بزرگ‌ترين حجم را در اقتصاد كشور هم از نظر توليدات و هم از نظر اشتغال به خود اختصاص داده است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر 12 درصد اشتغال بخش صنعت كشور متعلق به صنعت خودرو است و در كشور يك هزار و 530 واحد صنعتي در حوزه خودروسازي فعاليت دارند.

نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس با بيان اينكه صنعت خودرو براي كشور يك كالاي پرمصرف است، ادامه داد: خودرو يك كالاي ضروري است، ايران در قبل از انقلاب 160 هزار دستگاه انواع خودرو توليد داشت كه هم‌اكنون اين ميزان به يك‌ميليون و 600 تا 700 هزار دستگاه رسيده است.

كريمي افزود: ايران از نظر توليد رتبه 13 كشور را به خود اختصاص داده است، اما متأسفانه هم‌اكنون صنعت خودرو در ايران صنعتي كه بتواند رضايت مردم را داشته باشد، نيست و خودروهايي توليد مي‌شود كه گران به دست مردم مي‌رسد.

وي گفت: سالانه هزاران نفر از مردم در جاده‌ها جان خود را از دست مي‌دهند كه بخش عمده آن مربوط به كيفيت خودروها است.

نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب بيان داشت: دولت 20 درصد سهام صنعت خودروسازي را در اختيار دارد، در طول اين سال‌ها تيم دولت براي دو شركت خودروسازي ايران تصميم‌گيري مي‌كنند و به اين شركت‌ها سلطه دارند و علاقه‌اي ندارند كه اين سلطه را رها كنند.

كريمي با بيان اينكه دولت بايد در خصوص سرنوشت صنعت خودرو پاسخگو باشد، افزود: مافياي صنعت موجب شده قطعه‌سازان بزرگ، قطعه‌سازان كوچك و متوسط را بلعيده و تحت فشار قرار دهند تا واحد خود را تعطيل كنند.

دليل لغو مراسم رونمايي مستند اختاپوس چه بود

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري فارس، مراسم رونمايي از مستند «اختاپوس» از تازه‌ترين محصولات سازمان سينماي حوزه هنري، شب گذشته (چهارشنبه ۴ دي) با حضور عوامل انتظامي لغو شد.

دليل لغو اين مراسم، شكايت يك شركت خصوصي قطعه‌ساز از «مهدي انصاري» كارگردان مستند بود. وي البته بازداشت نشد و پس از صورتجلسه توسط نيروي انتظامي، حوزه هنري را به قصد منزل ترك كرد.

همچنين مستند «اختاپوس» توقيف نشده و صرفاً رونمايي از آن به زمان ديگري موكول شده است.

اين مستند، نگاهي جسورانه و انقلابي نسبت به افشاي فساد در صنعت خودرو دارد و از قطعه‌ساز ذي‌نفوذي در اين حوزه خبر مي‌دهد كه چند دهه است در شوراي تصميم‌گيري خودروسازان حضور دارد و اين موضوع خلاف قانون است؛ چون ساير قطعه‌سازان امكان حضور در اين شورا را ندارند.

در توضيح نامگذاري اين مستند آمده است: در صورتي كه يكي از بازوهاي اختاپوس قطع شود، مي‌تواند به سرعت يك بازوي ديگر را رشد دهد. اين‌ها همان مافياي خودرو هستند.

دكتر حسيني، نويسنده و منتقد سينما پس از تماشاي مستند گفت:
اين مستند خيلي شجاعانه است از اين جهت كه مباحثي را مطرح مي كند كه در پرده بوده است.

مافيا!

شركت قطعه‌سازي كروز كه سهم دار اصلي يكي از شركت‌هاي بزرگ خودروسازي است طي سال‌هاي اخير نيز پرونده قاچاق كالا داشته است.

گروه اقتصادي خبرگزاري دانشجو، پس از پيگيري‌هاي خبرگزاري دانشجو در مورد پرونده غول قطعه‌‌سازي كشور كه به دنبال تصاحب ايران خودرو با استفاده از سهام چرخه‌اي بود، اخبار جديد حاكي از ورود نهادهاي نظارتي به پرونده كروز دارد.

به همين منظور مستندي با عنوان «اختاپوس» توسط عده‌اي از محققين در مورد پيشينه كروز و وضعيت اين شركت ساخته و رونمايي شد.

كروز با صنعت خودروي ايران چه كرد؟

دو شركت بزرگ خودرو سازي و برخي قطعه سازان و واردكنندگان وابسته به آن‌ها به قاچاق از طريق اغفال مشتري متهم شدند؛ در ماه‌هاي اخير برخي شركت‌هاي توليدكننده و واردكننده قطعات خودرو اقدام به واردات قطعات و لوازم خودرو كرده كه به جاي درج علامت تجاري مبدا و كشور سازنده آن روي اين لوازم، نام دو شركت بزرگ خودروساز داخلي ثبت شده است.

مستندات و مكاتبات برخي دستگاه‌هاي مرتبط با تجارت خارجي براي تعيين تكليف قطعات خودرو وارداتي بدين شرح است:

۱- شركت كروز اقدام به واردات «واحد كنترل يونيت ايربگ (ACU) با آرم شركت سازه گستر سايپا و كروز»

۲- شركت الوند سپهر پارسيان اقدام واردات به «راديو پخش خودرو به صورت CKD به مارك IRKO»

۳- شركت الكتريك خودرو شرق اقدام به واردات «برد مونتاژ شده BCM و FCM خودرو ۲۰۶ (برد‌هاي الكترونيكي نود‌هاي شبكه محصولات ايران خودرو) با علائم EKS و مارك ايران خودرو»

۴- شركت مهندسي برازش صنعت به واردات «لنز چراغ مه‌شكن جلو تيبا با علامت Barazesh»

۵- شركت گيربكس و اكسل سايپا اقدام به واردات مدولاتور و سنسور ترمز ABS با آرم سايپا

۶- شركت طراحي مهندسي و تامين قطعات ايران خودرو (ساپكو)

از جمله اين موارد است.

براساس ماده ۱۲۲ قانون امور گمركي ورود قطعي كالا‌هاي ممنوعه را توضيح داده است. كارشناسي اوليه از واردات لوازم خودرو انجام شده گوياي اين واقعيت است كه واردات كالا با علائم و برند‌هاي داخلي مشمول بند «ر» ماده ۱۲۲ قانون امور گمركي بوده و طبق قانون ورود آن‌ها به كشور ممنوع است.

در بند «ر» اين ماده آمده است:‌كالا‌هاي داراي نشاني يا نام يا علامت يا مشخصات ديگري بر روي خود كالا يا روي لفاف آن‌ها به منظور فراهم كردن موجبات اغفال خريدار و مصرف كننده نسبت به سازنده يا محل ساخت يا خواص يا مشخصات اصلي آن كالا.

علاوه بر قانون امور گمركي، قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز به صراحت ورود برخي كالا‌ها به كشور را جزء مصاديق قاچاق دانسته است.

بند «ث» ماده ۲ اين قانون صراحت دارد: آن كالا‌هايي كه مشمول بند «ر» ماده ۱۲۲ قانون امور گمركي هستند قاچاق تلقي مي‌شود.

همچنين طبق بند «ج» اين قانون: اظهار كالاي وارداتي با نام يا علامت تجاري ايراني بدون اخذ مجوز قانوني از مراجع ذي ربط با قصد متقلبانه نيز مصداق قاچاق شناخته شده است.

در اين بند بايد مجوز قانوني و قصد متقلبانه محرز شود. طبق قرائن از وزارت صمت مجوز مكتوبي در رابطه با بند «ج» قانون مبارزه با قاچاق مشاهده نشده است.

در اين زمينه از سوي مسئولان ذي ربط تصميماتي نيز اتخاذ شده كه نشان مي‌دهد بنا به شرايط تحريم و جبران عقب ماندگي تعهدات به مشتريان با تسامح رفتار شده است.

مفاد اين جلسه نشان مي‌دهد:

۱- آن دسته از كالا‌ها كه قابليت امحاي علائم تجاري ايراني داشته بايد امحا شود.

۲- در صورتي كه نام كشور سازنده قطعه روي آن ثبت شده مديران عامل شركت‌ها تعهد كتبي بدهند كه اين قطعات در خطوط توليد استفاده خواهد شد.

۳- قطعاتي كه قابل امحا نبوده و نام كشور سازنده نيز روي آن درج نشده توسط مقام قضايي تصميم گيري شوند.

گفتني است اين رفتار از سوي واردكنندگان و قطعه سازان و خودروسازان داخلي نشان دهنده سوء استفاده از فضاي موجود و تحريم‌ها است و الا چه دليلي دارد كه كالاي توليد شده در كشور چين با برند ايراني در خودرو‌هاي داخلي مورد بهره‌برداري قرار گيرد. اين موضوع مصداق بارز اغفال مشتري قلمداد مي‌شود.

چه تضميني وجود دارد كه در آينده نيز چنين رفتار مغاير با قانون تكرار نشود؟ تاكنون چه ميزان قطعات خودرو به اين شكل از مبادي رسمي وارد كشور شده و آب از آب تكان نخورده است؟ حقوق مصرف كننده و بيت المال را كدام ارگان و نهاد اجرايي و نظارتي پاسخ مي‌دهد؟

پيشتر شركت قطعه سازي كروز كه سهم دار اصلي يكي از شركت‌هاي بزرگ خودروسازي است طي سال‌هاي اخير نيز پرونده قاچاق كالا داشته است. هم اكنون نيز ديگر شركت بزرگ قطعه ساز، عظام پرونده باز قضايي در دادگاه داشته كه در حال رسيدگي است.

صحبت هاي «مهدي انصاري» – تهيه كننده و كارگردان مستند اختاپوس:

بعد از حدود ده ماه مبارزه با بخشي از مافياي_خودرو در بستر شبكه هاي اجتماعي، فردا با رونمايي از مستند اختاپوس ضربه محكمي به اون ها وارد ميشه.

طبيعيه كه اين مافيا همينطوري دست رو دست نميذاره و سكوت نميكنه. البته الان فقط دست و پاهاي آخرش رو ميتونه بزنه. براي همين دوباره شروع به تهمت و افترا ميكنه و ميگه انصاري معانده و با رسانه بازتاب آمدنيوز ارتباط داره.

اما ديگه روي سخنم با خانم ها “د” و “ب” و آقاي “ن” هست. پيشنهاد مي كنم وقتي يكي از رئيساتون فرار كرده و دو تاي ديگه شون ممنوع الخروج هستند و دستگاه قضايي در حال يك سره كردن كار اوناست، شماها هر چه زودتر استعفا بديد تا با طناب اينا تو چاه نيفتيد. در ضمن، مواظب باشيد جرم جعل سند به جرايم قبليتون اضافه نشه، بايد توي دادگاه جواب پس بديد.

باز هم براي اتمام حجت، هر گونه ارتباط با رسانه هاي معاند و بازتابي رو تكذيب مي كنم. ما نه تنها منتقد رسانه هاي بازتابي هستيم، بلكه چنان صحنه رسانه را مي شناسيم كه نيازي به اين گونه رفتارهاي رسانه اي نداريم.

به هر حال عليرغم نفس هاي آخر اختاپوس هاي صنعت خودرو، فردا با حضور استاد #حسن_عباسي از مستند ما رونمايي خواهد شد.مافيا نه از خدا ميترسه، نه از دستگاه قضايي ميترسه و نه از دستگاه انتظامي. اين ها فقط از افشا شدن مي ترسن و ما افشاشون خواهيم كرد.

حسن عباسي در سخنراني رونمايي از مستند اختاپوس چه حقايقي را بيان خواهد كرد؟

مردم حق دارند بدانند كشوري كه مي‌تواند انواع صنايع پيشرفته را پيش ببرد، چرا در صنعت خودرو هنوز زمين‌گير است؟

همان‌طور كه وعده داده بوديم، به اسم آن ها را معرفي كنيم، مستند اختاپوس ساخته شده است تا به بخش اندكي از آن ها اشاره كند.

دكتر حسيني، نويسنده و منتقد سينما پس از تماشاي مستند گفت:
اين مستند خيلي شجاعانه است از اين جهت كه مباحثي را مطرح مي كند كه در پرده بوده است.

غلامحسين اسماعيلي درباره دلايل توقيف مستند «اختاپوس» و جزئيات آن توضيح داد :

غلامحسين اسماعيلي سخنگوي قوه قضائيه درباره بازداشت كارگران مستند «اختاپوس» گفت:اين مستند داراي شاكي خصوص است.

وي افزود: اين مستند داراي توهين و افترا است كه دستور داده شد به اين موارد رسيدگي شود.

اسماعيلي گفت: دستور جلب و بازداشت صادر نشده بود و كسي هم در اين رابطه بازداشت نشده است.

در نهايت لازم به ذكر است كه دانلود مستند اختاپوس (دانلود رايگان مستند اختاپوس) بدون سانسور در سايت فيلم گردي امكان پذير شده است.

هاشمي رفسنجاني در مستند اختاپوس | فيلم گردي

اين مستند به كارگرداني مهدي انصاري است و جديدترين اثر مركز مستند سوره با همكاري انديشكده يقين است كه به بررسي موضوع مافياي صنعت خودرو از ابتداي انقلاب تا امروز مي‌پردازد.

مستند اختاپوس به موضوع مافياي صنعت خودروسازي در ايران و نقش تعدادي از اعضاي اصلي اين مافيا پرداخته است.

بخشي از مستند به خصوصي‌سازي در صنايع ايران پرداخته شده و گريزي به مسئله هپكو، آذرآب، نيشكر هفت‌تپه، كشت و صنعت مغان دارد.

نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي در اين آيين گفت: سهمي كه صنعت خودرو از توليد ناخالص داخلي به خود اختصاص داده است، سهمي معادل 3.5 تا 4 درصد است و از مجموع ارزش بخش صنعت 18 تا 20 درصد به خودروسازي تعلق دارد.

علي‌اكبر كريمي افزود: اين صنعت بعد از صنعت نفت و پتروشيمي بزرگ‌ترين حجم را در اقتصاد كشور هم از نظر توليدات و هم از نظر اشتغال به خود اختصاص داده است.

وي تصريح كرد: در حال حاضر 12 درصد اشتغال بخش صنعت كشور متعلق به صنعت خودرو است و در كشور يك هزار و 530 واحد صنعتي در حوزه خودروسازي فعاليت دارند.

نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس با بيان اينكه صنعت خودرو براي كشور يك كالاي پرمصرف است، ادامه داد: خودرو يك كالاي ضروري است، ايران در قبل از انقلاب 160 هزار دستگاه انواع خودرو توليد داشت كه هم‌اكنون اين ميزان به يك‌ميليون و 600 تا 700 هزار دستگاه رسيده است.

كريمي افزود: ايران از نظر توليد رتبه 13 كشور را به خود اختصاص داده است، اما متأسفانه هم‌اكنون صنعت خودرو در ايران صنعتي كه بتواند رضايت مردم را داشته باشد، نيست و خودروهايي توليد مي‌شود كه گران به دست مردم مي‌رسد.

وي گفت: سالانه هزاران نفر از مردم در جاده‌ها جان خود را از دست مي‌دهند كه بخش عمده آن مربوط به كيفيت خودروها است.

نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب بيان داشت: دولت 20 درصد سهام صنعت خودروسازي را در اختيار دارد، در طول اين سال‌ها تيم دولت براي دو شركت خودروسازي ايران تصميم‌گيري مي‌كنند و به اين شركت‌ها سلطه دارند و علاقه‌اي ندارند كه اين سلطه را رها كنند.

كريمي با بيان اينكه دولت بايد در خصوص سرنوشت صنعت خودرو پاسخگو باشد، افزود: مافياي صنعت موجب شده قطعه‌سازان بزرگ، قطعه‌سازان كوچك و متوسط را بلعيده و تحت فشار قرار دهند تا واحد خود را تعطيل كنند.

دليل لغو مراسم رونمايي مستند اختاپوس چه بود

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري فارس، مراسم رونمايي از مستند «اختاپوس» از تازه‌ترين محصولات سازمان سينماي حوزه هنري، شب گذشته (چهارشنبه ۴ دي) با حضور عوامل انتظامي لغو شد.

دليل لغو اين مراسم، شكايت يك شركت خصوصي قطعه‌ساز از «مهدي انصاري» كارگردان مستند بود. وي البته بازداشت نشد و پس از صورتجلسه توسط نيروي انتظامي، حوزه هنري را به قصد منزل ترك كرد.

همچنين مستند «اختاپوس» توقيف نشده و صرفاً رونمايي از آن به زمان ديگري موكول شده است.

اين مستند، نگاهي جسورانه و انقلابي نسبت به افشاي فساد در صنعت خودرو دارد و از قطعه‌ساز ذي‌نفوذي در اين حوزه خبر مي‌دهد كه چند دهه است در شوراي تصميم‌گيري خودروسازان حضور دارد و اين موضوع خلاف قانون است؛ چون ساير قطعه‌سازان امكان حضور در اين شورا را ندارند.

در توضيح نامگذاري اين مستند آمده است: در صورتي كه يكي از بازوهاي اختاپوس قطع شود، مي‌تواند به سرعت يك بازوي ديگر را رشد دهد. اين‌ها همان مافياي خودرو هستند.

دكتر حسيني، نويسنده و منتقد سينما پس از تماشاي مستند گفت:
اين مستند خيلي شجاعانه است از اين جهت كه مباحثي را مطرح مي كند كه در پرده بوده است.

مافيا!

شركت قطعه‌سازي كروز كه سهم دار اصلي يكي از شركت‌هاي بزرگ خودروسازي است طي سال‌هاي اخير نيز پرونده قاچاق كالا داشته است.

گروه اقتصادي خبرگزاري دانشجو، پس از پيگيري‌هاي خبرگزاري دانشجو در مورد پرونده غول قطعه‌‌سازي كشور كه به دنبال تصاحب ايران خودرو با استفاده از سهام چرخه‌اي بود، اخبار جديد حاكي از ورود نهادهاي نظارتي به پرونده كروز دارد.

به همين منظور مستندي با عنوان «اختاپوس» توسط عده‌اي از محققين در مورد پيشينه كروز و وضعيت اين شركت ساخته و رونمايي شد.

كروز با صنعت خودروي ايران چه كرد؟

دو شركت بزرگ خودرو سازي و برخي قطعه سازان و واردكنندگان وابسته به آن‌ها به قاچاق از طريق اغفال مشتري متهم شدند؛ در ماه‌هاي اخير برخي شركت‌هاي توليدكننده و واردكننده قطعات خودرو اقدام به واردات قطعات و لوازم خودرو كرده كه به جاي درج علامت تجاري مبدا و كشور سازنده آن روي اين لوازم، نام دو شركت بزرگ خودروساز داخلي ثبت شده است.

مستندات و مكاتبات برخي دستگاه‌هاي مرتبط با تجارت خارجي براي تعيين تكليف قطعات خودرو وارداتي بدين شرح است:

۱- شركت كروز اقدام به واردات «واحد كنترل يونيت ايربگ (ACU) با آرم شركت سازه گستر سايپا و كروز»

۲- شركت الوند سپهر پارسيان اقدام واردات به «راديو پخش خودرو به صورت CKD به مارك IRKO»

۳- شركت الكتريك خودرو شرق اقدام به واردات «برد مونتاژ شده BCM و FCM خودرو ۲۰۶ (برد‌هاي الكترونيكي نود‌هاي شبكه محصولات ايران خودرو) با علائم EKS و مارك ايران خودرو»

۴- شركت مهندسي برازش صنعت به واردات «لنز چراغ مه‌شكن جلو تيبا با علامت Barazesh»

۵- شركت گيربكس و اكسل سايپا اقدام به واردات مدولاتور و سنسور ترمز ABS با آرم سايپا

۶- شركت طراحي مهندسي و تامين قطعات ايران خودرو (ساپكو)

از جمله اين موارد است.

براساس ماده ۱۲۲ قانون امور گمركي ورود قطعي كالا‌هاي ممنوعه را توضيح داده است. كارشناسي اوليه از واردات لوازم خودرو انجام شده گوياي اين واقعيت است كه واردات كالا با علائم و برند‌هاي داخلي مشمول بند «ر» ماده ۱۲۲ قانون امور گمركي بوده و طبق قانون ورود آن‌ها به كشور ممنوع است.

در بند «ر» اين ماده آمده است:‌كالا‌هاي داراي نشاني يا نام يا علامت يا مشخصات ديگري بر روي خود كالا يا روي لفاف آن‌ها به منظور فراهم كردن موجبات اغفال خريدار و مصرف كننده نسبت به سازنده يا محل ساخت يا خواص يا مشخصات اصلي آن كالا.

علاوه بر قانون امور گمركي، قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز به صراحت ورود برخي كالا‌ها به كشور را جزء مصاديق قاچاق دانسته است.

بند «ث» ماده ۲ اين قانون صراحت دارد: آن كالا‌هايي كه مشمول بند «ر» ماده ۱۲۲ قانون امور گمركي هستند قاچاق تلقي مي‌شود.

همچنين طبق بند «ج» اين قانون: اظهار كالاي وارداتي با نام يا علامت تجاري ايراني بدون اخذ مجوز قانوني از مراجع ذي ربط با قصد متقلبانه نيز مصداق قاچاق شناخته شده است.

در اين بند بايد مجوز قانوني و قصد متقلبانه محرز شود. طبق قرائن از وزارت صمت مجوز مكتوبي در رابطه با بند «ج» قانون مبارزه با قاچاق مشاهده نشده است.

در اين زمينه از سوي مسئولان ذي ربط تصميماتي نيز اتخاذ شده كه نشان مي‌دهد بنا به شرايط تحريم و جبران عقب ماندگي تعهدات به مشتريان با تسامح رفتار شده است.

مفاد اين جلسه نشان مي‌دهد:

۱- آن دسته از كالا‌ها كه قابليت امحاي علائم تجاري ايراني داشته بايد امحا شود.

۲- در صورتي كه نام كشور سازنده قطعه روي آن ثبت شده مديران عامل شركت‌ها تعهد كتبي بدهند كه اين قطعات در خطوط توليد استفاده خواهد شد.

۳- قطعاتي كه قابل امحا نبوده و نام كشور سازنده نيز روي آن درج نشده توسط مقام قضايي تصميم گيري شوند.

گفتني است اين رفتار از سوي واردكنندگان و قطعه سازان و خودروسازان داخلي نشان دهنده سوء استفاده از فضاي موجود و تحريم‌ها است و الا چه دليلي دارد كه كالاي توليد شده در كشور چين با برند ايراني در خودرو‌هاي داخلي مورد بهره‌برداري قرار گيرد. اين موضوع مصداق بارز اغفال مشتري قلمداد مي‌شود.

چه تضميني وجود دارد كه در آينده نيز چنين رفتار مغاير با قانون تكرار نشود؟ تاكنون چه ميزان قطعات خودرو به اين شكل از مبادي رسمي وارد كشور شده و آب از آب تكان نخورده است؟ حقوق مصرف كننده و بيت المال را كدام ارگان و نهاد اجرايي و نظارتي پاسخ مي‌دهد؟

پيشتر شركت قطعه سازي كروز كه سهم دار اصلي يكي از شركت‌هاي بزرگ خودروسازي است طي سال‌هاي اخير نيز پرونده قاچاق كالا داشته است. هم اكنون نيز ديگر شركت بزرگ قطعه ساز، عظام پرونده باز قضايي در دادگاه داشته كه در حال رسيدگي است.

صحبت هاي «مهدي انصاري» – تهيه كننده و كارگردان مستند اختاپوس:

بعد از حدود ده ماه مبارزه با بخشي از مافياي_خودرو در بستر شبكه هاي اجتماعي، فردا با رونمايي از مستند اختاپوس ضربه محكمي به اون ها وارد ميشه.

طبيعيه كه اين مافيا همينطوري دست رو دست نميذاره و سكوت نميكنه. البته الان فقط دست و پاهاي آخرش رو ميتونه بزنه. براي همين دوباره شروع به تهمت و افترا ميكنه و ميگه انصاري معانده و با رسانه بازتاب آمدنيوز ارتباط داره.

اما ديگه روي سخنم با خانم ها “د” و “ب” و آقاي “ن” هست. پيشنهاد مي كنم وقتي يكي از رئيساتون فرار كرده و دو تاي ديگه شون ممنوع الخروج هستند و دستگاه قضايي در حال يك سره كردن كار اوناست، شماها هر چه زودتر استعفا بديد تا با طناب اينا تو چاه نيفتيد. در ضمن، مواظب باشيد جرم جعل سند به جرايم قبليتون اضافه نشه، بايد توي دادگاه جواب پس بديد.

باز هم براي اتمام حجت، هر گونه ارتباط با رسانه هاي معاند و بازتابي رو تكذيب مي كنم. ما نه تنها منتقد رسانه هاي بازتابي هستيم، بلكه چنان صحنه رسانه را مي شناسيم كه نيازي به اين گونه رفتارهاي رسانه اي نداريم.

به هر حال عليرغم نفس هاي آخر اختاپوس هاي صنعت خودرو، فردا با حضور استاد #حسن_عباسي از مستند ما رونمايي خواهد شد.مافيا نه از خدا ميترسه، نه از دستگاه قضايي ميترسه و نه از دستگاه انتظامي. اين ها فقط از افشا شدن مي ترسن و ما افشاشون خواهيم كرد.

حسن عباسي در سخنراني رونمايي از مستند اختاپوس چه حقايقي را بيان خواهد كرد؟

مردم حق دارند بدانند كشوري كه مي‌تواند انواع صنايع پيشرفته را پيش ببرد، چرا در صنعت خودرو هنوز زمين‌گير است؟

همان‌طور كه وعده داده بوديم، به اسم آن ها را معرفي كنيم، مستند اختاپوس ساخته شده است تا به بخش اندكي از آن ها اشاره كند.

دكتر حسيني، نويسنده و منتقد سينما پس از تماشاي مستند گفت:
اين مستند خيلي شجاعانه است از اين جهت كه مباحثي را مطرح مي كند كه در پرده بوده است.

غلامحسين اسماعيلي درباره دلايل توقيف مستند «اختاپوس» و جزئيات آن توضيح داد :

غلامحسين اسماعيلي سخنگوي قوه قضائيه درباره بازداشت كارگران مستند «اختاپوس» گفت:اين مستند داراي شاكي خصوص است.

وي افزود: اين مستند داراي توهين و افترا است كه دستور داده شد به اين موارد رسيدگي شود.

اسماعيلي گفت: دستور جلب و بازداشت صادر نشده بود و كسي هم در اين رابطه بازداشت نشده است.

در نهايت لازم به ذكر است كه دانلود مستند اختاپوس (دانلود رايگان مستند اختاپوس) بدون سانسور در سايت فيلم گردي امكان پذير شده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 204
  • بازدید کلی : 4234
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه